قاب در ثانیه ( FPS ) چیست؟

سه شنبه 23 خرداد 1396
11:41
Hoffmann Aaen

نرخ فریم یا تعداد کادر ( Frame per second ) که آن را با FPS هم سناریو ارائه می کنند نشان دهنده تعداد قاب های یک تصویر در یک ثانیه است .
همان گونه که می دانید هر تصویر متحرک از چند تصویر ثابت تشکیل‌شده که به طور متواتر به سناریو در می ایند . این نمایش مسسلی وار در مغز آدم این تصور را به وجود می آورد که تصویر در هم اکنون حرکت است . طبیعتا هرچه تعداد تصاویر اثبات به وجود اورنده یک تصویر متحرک اضافه باشد شما جزئیات بیشتری از حرکات را خواهد روءیت کرد .
چشم آدم توانا نمی باشد بیشتراز 7 تا 10 فریم در ثانیه رو ببیند . این به این معناست که یک تصویر 10 قاب در ثانیه به همان میزان زنده بنظر میرسد که یک تصویر 30 کادر در ثانیه .
تعداد کادر های تصویر در ثانیه زمانی اهمیت پیدا می نماید که حرکتی در تصویر واقعه بیافتد . در رخ تکان در تصویر 30 قاب شما جزئیات خیلی کمتری را نسبت به تصویر 10 فریم از دست میدهید .
در تصاویر با کادر ذیل تکان میتواند موجب تار شدن شدید تصاویر و عدم امکان تشخیص جزئیات شود . ماکزیمم تعداد کادر قابل انتقال با استاندارد تلویزیونی PAL ( آیتم منفعت در کشور ایران ) 25 کادر در ثانیه است . این تعداد فریم قادر است یک تصویر زنده کیفیت خوب را برای شما تضمین نماید .
تعداد کادر تصاویر یکی خصوصیات با اهمیت دستگاه های DVR و دوربین های کانال است . طبیعتا هرچه تعداد قاب تصاویر این دستگاه ها بیشتر باشد کیفیت آن‌ها بالاتر خواهد بود .
نرخ قاب چه تاثیری در حجم و پهنای باند دوربین ها دارد؟
نرخ قاب تاثیری مستقیمی بر حجم و پهنای باند دوربین های مداربسته دارااست . طبیعتا هرچه نرخ قاب شما بیش تر باشد ظرفیت فیلم های ضبط شده در هارد بیش تر خواهد شد و انتقال داده ها به پهنای باند بیشتری نیاز خواهد داشت .
برای تحلیل پهنای باند یا این که گنجایش هارد مورد نیاز سیستم مداربسته به‌این کاغذ مراجعه کنید .
آیا نرخ فریم برهان تار شدن تصاویر در طول حرکت است؟
تار شدن تصاویر در حین حرکت معمولا بیش تر به سرعت شاتر دوربین وابسته است تا نرخ قاب . نرخ فریم عموما با سرازیر بودن تصویر ارتباط داراست و تار شدن تصاویر رابطه ای با آن ندارد . دوربین مدار بسته چیست


برچسب ها: دوربین مداربسته ,
[ بازدید : 19 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته به انگلیسی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]